海兵ブートキャンプの卒業ビデオ届いた。

nice and short ceremony...

私の部隊の海兵隊ブートキャンプ卒業式のビデオを購入できるのを最近知りましたので、さっそく取り寄せました。(^_^)

記憶の中では毎日野外で卒業式を練習させられたので、卒業式も外だと思いきや、ビデオを観てみたら実は本番は雨天のせいで急遽室内でやっていたことに気づく。人間の記憶ってあいまいだね。(^^;

運よく私は最前列に座っていましたが、映像が古い&暗いせいで、顔と制服がほぼ真黒。唯一光っていたのは射撃バッジ(ピザボックス)でした。当時はショートボブで、ちょこっとアップになりましたが、顔のほとんどがブサイクめがねと短い髪に隠れてたよ。(-_-;

しかし何年経っても教官の名前は忘れないですね。つい教官らの名前を条件反射で言っていたら、旦那が「よく覚えてるよな。まぁオレも新隊員教育の班長の名前まだ覚えてるけど」と。どの軍隊の新隊員教育でも、共通点ありますね。(^_^)

私の終始カチコチでクソ真面目な姿勢は今観ると笑えてしまいます。ブートキャンプにいた頃は毎日苦しかったけど、今となってはおかしくて楽しい経験で、一生に一度の思い出です。てことは二度目は勘弁です!(>_<)

Boot camp graduation video arrived.
I recently found out I could purchase my unit's boot camp graduation ceremony video, so I ordered one immediately. (^_^)

Though I recall practicing the graduation ceremony outside almost every day, I swear my unit graduated outside, but upon watching the video, I realized my mistake -- we did it indoors. Human memory is so vague at times. (^^;

Luckily, I was sitting in the front row, but because the video was old and it was really dark inside, my face and uniform were really black. The only thing shining was my pizza box (rifle marksmanship badge). I had a short bob, and the camera zoomed in a little, but my face was mostly covered up by my fugly glasses and hair. (-_-;

One thing you never forget are the names of your Drill Instructors. When I automatically blurted out my DIs' names, my hubby said, "You still remember their names? Well actually, I still remember my boot camp instructor's name, too." I guess a lot of military forces have a few things in common. (^_^)

I totally laughed at my serious, stiff posture back then. Every day at boot camp was hell, but looking back, it really was a weirdly fun experience... a once-in-a-lifetime ride. Which means I won't go there ever again! (>_<)