軍曹喫茶に行っちゃいました。

maritan toys

今日、まりたんファンによる「軍曹喫茶」イベントに行ってきました。本当は、開店前にR先輩と二人でウェイトレスさんたちの制服をチェックしてサッサと帰るつもりでしたが、気づいたらR先輩(男)が「鬼教官」として一日中暴走してました。私たちにとっては面白くて(?)懐かしいブートキャンプの緊迫した感じを上手く再現してました。(^^;

連続で走れー!押せー!飛べー!と命令されてシゴかれた新兵(客)の皆様、ご愁傷様です!日曜日はゆっくり休んでくださいネ!(^-^)

ウェイトレスさんはみんな制服を着てて可愛かったし、受付や厨房係のみんなもバタバタして頑張ってました。お蔭様で予想以上の客入りだったそうです。「軍曹喫茶」のスタッフの皆様、お疲れ様でした!

追伸 アキバBlogさんの記事はこちら、そしてぴくせる☆まりたんのブログはこちら

We ended up at the Sergeant Cafe
Today, I went to the Maritan fan-based event, the Sergeant Cafe. Our original plan was to go before opening and fix up the waitresses' uniforms/outfits, but my R-sempai (guy) ended up being the "evil Drill Instructor" and ran around the cafe all day like a maniac. He re-enacted the tense bootcamp atmoshpere quite accurately, which was all too nostalgic and fun(?) for us. (^^;

To all the "quarterdecked" recruits (punished customers) who had to repeatedly Run! Push! Jump! on his cue, thanks for enduring the pain! Please rest your body on Sunday!(^-^)

All the outfitted waitresses were really cute, and the reception and kitchen staff worked their butts off. More customers came than expected. To all the staff who made the "Sergeant Cafe" a success, great job!

PS. The AkibaBlog article can be found here, and the Pixel Maritan blog is here.