ケトルベル…?

my kettlebells

6年前、左足の靱帯を切断し、また歩けるようになるまで1年ぐらいかかりました。その際に、医者は私のバケモノ並みの回復力に驚いたらしく、足首を柔軟にする運動や足の親指の強化とか、通常半年かかることを、わずか2ヶ月でできたらしく、不思議に思ったらしい。「なぜこんなに早く回復・強化できたの?」と聞かれ、私は「家でケトルベル使ってるから」と応えました。…ケトルベル?

そうです、ロシア軍が筋力トレーニングの一部として使用するケトルベル(KB)です。ダンベルの一種で、小さいボウリングボールにハンドルをつけた奇妙な形のモノです。ケトルベル一つで、全身運動になる優れものです!KBのおかげで、私の地獄のリハビリ期間がかなり短縮され、今では普通に歩けるようになりました。ケトルベルについての説明はこちらをご覧ください。

写真の左から右には、参考のダンベルと、4kg〜12kgの私の愛用のケトルベルです。実は、出張や旅行に8kgのケトルベルをよく持って行くんですが、どうしても空港の保安検査に引っかかりますね。まー、丸い鉄のかたまりとなると、どうしても爆弾に見えちゃうから仕方ないですけど… ホテルで私がスーツケースからKBを出すと、友達とかはビックリするし。マイKBを海外に持ち歩くのは、私だけ?(^_^;

Kettlebells...?
6 years ago, I tore a ligament in my left foot, and took me about a year to walk again. During that time, my doctor was both surprised and perplexed at my monstrous recovery rate, where my ankle flexibility and big toe muscles were strengthened in under 2 months, as opposed to the average 6 months. When she asked, "Why or how were you able to recover and regain your strength so quickly?" I answered, "Because I did kettlebells at home." ...Kettlebells?

Yes, kettlebells (KB), as in the equipment the Russian military uses as part of their strenth training program. It's a type of dumbbell with a peculiar shape, looking like a bowling ball with a handle on it. The amazing thing is that you can do whole body exercises with just one kettlebell! Thanks to KBs, I was able to significantly reduce the time I had to spend in hellish rehab, and walk normally again in record time. For more info on kettlebells, click here.

In the picture, from left to right, is a sample dumbbell, and my personal kettebells ranging from 4kg to 12kg. During business trips and leisure travel, I bring my 8kg KB with me, but it always pings the airport security at the checkpoints. Well, I can't blame them because this big ball of iron with a handle looks mighty suspicious... and when I take it out of my suitcase at the hotel, my friend freaks out at it. Am I the only one who travels overseas with her fave KBs? (^_^;