キャラホビ2008のまとめ。

saluting Sergeants?

ふー、キャラホビ2008は疲れたけど楽しかった。私とR先輩はここ二日間叫びすぎて、声はボロボロです…(^^; 

あーゆーホール内の雑音に対抗できるのは女性のキーキーした声(私)ではなく、ベースの聞いた男性の声(R先輩)です。あと、ビジュアル的には、私みたいなちっこいアジア系が日本語連発するより、背の高い白人のR先輩の方がインパクトとギャップがあってグ〜でした!海兵隊訓練体験でシゴかれた皆様、本当にお疲れ様でした!筋肉痛は一時的ですが、楽しい(?)思い出は永遠です。もし来年もこーゆー海兵イベントがありましたら、また会いましょう!(^_^)b

今回のまりたんイベントを取り上げたリンク集です(私の知るかぎり):

バロンくんはペットホテルに預けてますので、かわりにケロロ軍曹まりたんスタッフの方たちと一緒に敬礼です。く(^_^) 
Chara-Hobby 2008 Summary.
Phew, Chara-Hobby 2008 was tiring but fun. During those two days, R-sempai and I screamed so much that we lost our voices... (^^;

In a large noisy convention hall, a man's deep voice (R-sempai) is easier to hear than a woman's screechy voice (me). Image-wise, instead of a little Asian girl like me, a tall, white guy like R-sempai belting out Japanese is more shocking and unexpected, resulting in a very goood entertainment! To those who endured the Marine Mock Training sessions, thank you for your efforts! The soreness of your muscles are only temporary, but the fun (?) memories of training experience are eternal. If there are any future Marine-like events, I hope to see you there! (^_^)b

Here is a list of links covering the Maritan event in Japanese (what I know so far):

Baron was in the pet hotel, so here's a pic of Sgt. Frog (Keroro) and a couple of Maritan staff members saluting. く(^_^)