海兵バカ2名、捕獲。

mcdonalds expeditionary force...

本日、まりたん系のイベントで散々ののしられた海兵隊好きの方たちを我が家に招待しました。基地内のレストランでバカ食いしたり、PX・その他のお店でアメリカンな雰囲気を満喫したり、しまいにゃR先輩らも参戦して、気づいたら盛大なパーティになってました。(^_^)

アニメ系や海兵隊のためにならない小ネタの話から世界情勢まで、幅広いトピックスで盛り上がり、朝方まで話し込んでしまいました。私の変な日本語が勃発し「ダイバスターではなくガンバスターです」、「やおい時代じゃなくて弥生時代です」と突っ込まれました。(^^; (ダイバスターこちら。)


時折、バロン君のミステリアスで愛くるしい行動に癒され、あっと言う間に週末が終わりました。 

Two USMC freaks captured.
I invited 2 USMC fans, who were drilled to death at Maritan-related events, to my house today. They gobbled food at the restaurants on base, enjoyed the American atmosphere at the PX and other stores, and R-sempai and company joined us as well, so it ended up being a lively party. (^_^)

We chatted about a whole range of topics, from anime and useless/trivial Marine tidbits to global situations, almost until dawn. They corrected my weird Japanese at times, saying "Not Daibastar -- you mean Gunbuster" and "Not Yaoi Era -- Yayoi Era." (^^; (Check out Daibastar here.)


Every once in a while, Baron's mysterious but awfully cute antics were amusing. Man, the weekend blew by so fast.