アクセント遊び。

先日、旦那と友人らでカラオケへゴー。その中に、ブリティッシュアクセントが得意な友人が一人いて、曲の意外な場所に、すかさずアクセントを炸裂。(^^;

今回大ヒットだったのが「仮面ライダーBLACK」。文章で説明するのは難しいんですが、最後の箇所で「仮面ライダーぶら〜〜く」と、気の抜けたブリティッシュな発音をしてくれました。みんなバカうけでした。(^_^)

因みに、イギリスに詳しい友人らに説明したところ、かなり好評でした。マネをする人もいたし。(^^;

仮面ライダーBLACK VOL.1 [DVD]

仮面ライダーBLACK VOL.1 [DVD]

Playing with accents.
The other day, several friends, my hubby and I went out to karaoke. One of my friends was really good at speaking with a British accent, so he'd slip in a few at the most unexpected parts of the song. (^^;

The biggest hit of the day was "Kamen Rider BLACK". It's hard to explain with words, but he pronounced the last phrase nasally, "Kamen Rider Blaaaahk." Everyone busted up. (^_^)

When I explained what happened to other friends who were familiar with UK loved it. Some even sang the phrase that way as well. (^^;