冬コミ、初日。

people, people, people...

コミケC79初日、朝から混雑。エリカさんの言うとおり「人の波」って感じでした。写真はまだ空いてる時に撮りましたが、まもなく床が見えなくなりました。(^^;

今日はずっと「萌えミリタリー同盟」ブースのお手伝いしたので、一般の方へ行かなかった、と言うより行けなかった。

午後、なぜか私もまりたんトークショーゲストとして参加することになりました。英語の例文を、現役海兵隊員の頃のように普通に(?)読んだら、通りかかった外人さんらが一瞬止まりました。まぁ、まりたんのセリフはほとんどののしり系なので、仕方ないですけどね。何はともあれ、誰もマジギレしなくてよかったっス。(^^;;

2日・3日目はエリカさんに頼まれたモノの買い物と挨拶周りするため、一般ブースへ突入します!(>_<)

Winter Comiket, Day 1.
Comiket 79 was crowded from the start. As Erica described, it really was a "wave of people." The photo was taken just before the crowd flooded in, but the next moment, you couldn't see the floor anymore. (^^;

We were helping out at the "Moe-Military alliance booth" all day, so we didn't, or rather, couldn't go to the other sections.

In the afternoon, I was somehow pulled into the Maritan talk show as a guest. I read off the English phrases the way I normally (?) said it in the Marines, which caused a few foreigners passing through to stop in their tracks momentarily. Most of Maritan's English phrases are expletive/abusive, so I guess that's a natural reaction. I'm just glad it didn't tick anyone off, though. (^^;;

For days 2 and 3, we plan on diving into the crowd to buy stuff for Erica and saying hi to folks at various booths! (>_<)