YS61行ってきました〜。 

green one isn’t hulk...

先日、伊丹駐屯地で実施されていた日米共同指揮所演習ヤマサクラ61の現場に行ってきました。思わぬ知人らとも再会できた楽しい出張でした。(^_^)

伊丹駐屯地とヤマサクラ演習は共に約5年ぶりでした。陸部隊の忙しい雰囲気はホント懐かしいですね。テントの並びや、各エリアの仕切り方など、あまり変わってなく、故郷に戻った感じでした。(^^;

当時のほとんど睡眠時間がなかった通訳勤務を思い出す…ありゃマジで激務だったけど、すごーく楽しかった!(^_^)

演習に参加した皆様、お疲れ様でした!

Went to YS61.
The other day, I went to the US-Japan bilateral command post exercise (CPX) Yamasakura 61 held in Camp Itami. It was a fun business trip where I reunited with a few folks I didn't expect to see. (^_^)

It's been about five years since I visited both Camp Itami and the Yamasakura exercise. The busy activities of the ground units were really nostalgic to me. The way the tents were aligned, the areas cordoned off, etc. didn't change much, and kinda felt like I came back to my hometown or something. (^^;

I recall barely having any time to sleep as a translator back then... it was really tough work, but at the same time, totally fun! (^_^)

To all who participated in the exercise, great job!