昨日のサイン会、楽しかったです!

まりたん集中ドリル かいへい3ねんせい ([BOX商品])
昨日、まりたん集中ドリル かいへい3ねんせい ([BOX商品])発売記念に、まりたん役の徳永愛さんと、じえいたん役の門脇舞衣さんが秋葉原でサイン会を行いました。私は他の仕事が入ってたので、徳永さんの最後のイベントにしか参加できなかったです。(T_T)

一人一人のファンに対し、すごく丁寧に対応していた声優さんたちってスゴイな〜って思う。私だったら、短気な海兵隊員的に20人目ぐらいでキレかかってたかも。その上、後列で待っていたファンの方たちに全くタメにならない海兵隊の豆知識を紹介したり…私はいったい何しに行ったんだろう?orz

そんなこんなで、私はスタッフの皆様と打ち上げに参加させて頂いて、2年ぶりにビールを飲みました(実は私あまり酒飲まないんです。)同じ席に門脇さんとマネージャーさんもいて、大変楽しく過ごせました。彼女たちが帰った後は、紅一点だったんですが、元軍人ということで、私はみごとに女扱いされなかったです!ま、体育会系な自分は慣れてますけどね。(^_^)

何はともあれ、徳永さんと門脇さん、昨日はお疲れ様でした!
(徳永さんのブログ:Heartful ★ Community - Ai's Diary
(門脇さんのブログ:門脇舞以: カレイドスコープNEWS&BLOG

追伸 今夜チキンカレーを作ってた時に小指を切ってしまい、バンドエイドを巻いた指でタイピングするのはちょびっと困難です…

Yesterday's book-signing was a blast!

Yesterday, to commemorate the sale of "Maritan Focused Drill Marine 3rd Grade Level", Tokunaga Ai san, voice of Maritan, and Kadowaki Mai san, voice of Jieitan, signed books in Akihabara. I had a different job earlier in the day, so I could only make it to Tokunaga san's last event. (T_T)

I was totally impressed with the voice actresses' patient and gentle treatment of each and every fan. If it was me, being the short-tempered Marine that I am, I would've probably lost it by the 20th fan. On top of that, I taught totally useless crap about the Marine Corps to the fans in the back rows... what the hell did I go the event for? orz

After the event, I was allowed to join the staff in the post-event party. It's been two years since I drank beer (I don't drink that often.) Kadowaki san and her manager also joined us, so we had a great time. After the two ladies left, though, I was the only girl left, but since they knew I was a former Marine, they treated me like one of the guys! Of course, I'm used to being treated like a jock, so I didn't care. (^_^)

Anyway, Tokunaga san and Kadowaki san, you guys did such an awesome job!
(Tokunaga san's blog:Heartful ★ Community - Ai's Diary)
(Kadowaki san's blog:門脇舞以: カレイドスコープNEWS&BLOG)

PS. I cut my pinky while I was cooking chicken curry tonight, so typing with a bandaged finger is pretty challenging...