海兵訓練体験の感想。

push!

先日行われたキャラホビ2008の海兵訓練に参加、または見学された方からたくさんのメールを頂きました。楽しんでもらえて良かったです!(^_^)

海兵訓練体験のことですが、R先輩と私が役割分担をしていたことに気づいた方はいたのでしょうか?R先輩はもちろん「鬼軍曹」役として暴走しまくりでしたが、私は一応それの「抑え・整え」役だったんですよ。先輩が怒鳴りまくって訓練生に恐怖と規律を注入してる間、私は規律が足りないところで怒り狂ったり、度が過ぎるところで落ち着かせたり、姿勢をそっと直したり…簡単にいえば、訓練がスムーズに行われるように調整してました。カオスに見えて実は一つ一つの動作が計算されていたんですよ。まー、素人の目には鬼軍曹が二人暴れてる感じにしか見えなかったと思いますが…(^^;

さて本題ですが、海兵訓練体験の感想を新たに見つけました:

どこのサイトみても、うちのイベントは好評だったようですね。声がつぶれるほどやった甲斐があったようですね。よかとです。(^-^)b

Impressions of the Mock USMC training and such.
I received a lot of emails from those who observed or participated in the Chara-Hobby 2008 Mock Marine training session. I'm glad all of you enjoyed it! (^_^)

Regarding the actual training, I wonder if anyone noticed the different roles R-sempai and I had? R-sempai had, of course, the "evil DI" role, so he ran around, yelling like a maniac, but I actually had the "suppressor/balancer" role, keeping things in check. While sempai bellowed to instill fear and discipline in the trainees, I screamed like mad in places where there wasn't enough discipline, and if things got out of hand, I intervened to calm the situation a bit, subtly fixing trainees' postures in between all that... simply put, I was there to ensure the training went smoothly. Though it looked like total chaos, each and every one of our moves were calculated down to the smallest detail. Well, I guess from a layman's perspective, it only looked like two crazy, evil DIs just tearing the place apart... (^^;

I found a few more sites that covered their impressions of the Marine training (Japanese):

All the sites I saw so far had positive coverage of our event. It was worth losing our voices over it. Cool. (^-^)b