ゲロ寸前。

no rough driving, please...

今日、会議の通訳をするため事務所のバンに乗ったんですが、見事に車酔いになりました。天気が悪いせいか、または運転手さんがへたくそだったせいか分かりませんが(両方かもしれないし)、とにかく現地に着いた頃には顔が青ざめて、今にでもゲロしそうな気分でした。マジ酔いです。(*_*)

運よく会議が始まるまで少し時間があったので、イスに座って気分を落ち着かせました。会議の後、他の参加者も気分が悪いと言ってたんで、私だけじゃなかったみたい。私みたいにゲロ寸前の人も何人かいたらしい。案の定、帰りの車でもまた少し酔っちゃった。

…めったに乗り物酔いしないんですが、今日のは人生で一番気持ち悪かったな。うぇーっ。(ToT)
Almost barfed.
Today, I rode a van to go translate a meeting, but I totally got carsick. Not sure if it's because of the bad weather or the driver's rough driving (might be both), but by the time I reached the site, my face was flushed and I felt like barfing. Major car sickness. (*_*)

Luckily, we had some time before the meeting, so I sat in a chair to calm it down. After the meeting, it turned out that other people felt sick, too. And there were a few people who almost barfed as well. Of course, the ride back made us feel sick again.

...I hardly every get motion sickness, but today's was the worst one ever. Yucky poo. (ToT)