キャラホビ2010、支援しました。

pixel worm crawler...

今年もキャラホビ支援のため、旦那と休暇を取り、関東へ展開!(>_<)

今回のまりたんコーナーでは恒例の自衛隊参加のほか、在日米陸軍が軍車両(ハンビー)と兵士を数名出しました。日米同盟50周年に相応しい日米合同展示でした。スゲー!(^_^)/

1日目の体験訓練は自衛隊の駆け足訓練で、徳永愛さんと門脇舞以さんのトークショー。観客の皆さまは楽しそうに訓練とトークショーをご覧になっていて、良かったです。(^_^)

その後、スタッフさんたちの支援をちょっとして、再びステージエリアに戻ったら、忠実な「軍曹喫茶の卒業生たち」が私の特別訓練(単なるシゴキ)を受けるべく、待機してました。どんだけMなんだよ、君たち?(^^;

でも私にとっては年に一度のストレス発散というか、海兵な遊びができるので、楽しみにしてましたよ。ハハ(^_^)

今回のシゴキ内容は、基本的な体力づくりのほか、米軍スタイルのほふく前進やナイフ・拳銃の扱いなども教えました。ほふく前進はただやるのではなく、私の愛情のこもったブーツをヘルメットにおき、多少の抵抗感を加えて彼らを鍛えました。これで3年目ですが、みんな体力的にも精神的にも強くなっている気がして、微笑ましい。(^-^)

二日目につづく…

Assisted Chara Hobby 2010.
In order to assist at this year's Chara Hobby event, my hubby and I took some time off and flew to the Kanto region! (>_<)

The Maritan corner this year featured not only the usual JSDF stuff, but also the US Army Japan's military vehicle (hummer) and a few Soldiers. In light of the 50th anniversary of the US-Japan alliance, it was a great bilateral display. Woohoo! (^_^)/

The first day Maritan event consisted of the JGSDF PT training, and a talk show with Tokunaga Ai-san and Kadowaki Maii-san. I'm glad that the audience seemed to enjoy both the training and talk show. (^_^)

Afterwards, we assisted the staff a bit, and returned to the stage area to find the loyal "Sergeant Cafe survivors" standing by, eagerly awaiting my 'special' training (ie. evil PT session). Why do you guys look forward to so much pain? (^^;

Actually, I look forward to this part, because I get to do some fun Marine stuff and relieve stress once a year here. lol (^_^)

This time around, I put them through some basic body-building exercises and crawling techniques, and also taught them how to handle knives and pistols safely. Instead of just having them do some crawls as is, I carefully placed my boot on their helmets to add some resistance to improve their strength. This is the third year I trained them, but it's encouraging to see them get stronger both physically and mentally each time. (^-^)

Continued to the second day...