TAF 2010 初日。

cold outside, warm inside...

東京国際アニメフェスティバル(TAF)2010のビジネスデ―初日に参加しました。外のとてつもない雨と寒さにさらされ、東京ビッグサイトに着く頃には、南極を制覇したような気分でした。イベントが始まる前にすでに疲れてるし。(>_<)

他のイベントに比べて会場は広々…というかガランとしてて、歩きやすかった。コミケだったらとんでもない状況だったはず。(^^;

夜の夕食会に参加する前に、エリカさんらとちょっとコーヒーで体を温めた。画像はマリさん(左)とエリカさん(右)。「別に目に黒線しなくていいよ」とエリカさんに言われたが、私のブログのポリシーとしては、声優さんとバロン以外は全員犯罪者扱いのように目に黒線入れると返答した。エリカさん苦笑。(^_^)

TAF 2010 first day.
I went to the first day of the Tokyo International Anime Fair (TAF) 2010 business days. By the time I braved through all the bitter cold and rain outside, I felt like I conquered South Pole when I finally reached the site. I was dog-tired even before the event began. (>_<)

Compared to the other events, the convention hall seemed spread out... or actually, barren but easy to navigate. If this was Comiket, it would've been unbearably packed. (^^;

We had a coffee break with Erica and crew to warm up before the dinner gathering that night. In the picture are Mari (left) and Erica (right). Erica said, "You don't have to black out our eyes," but I explained my blogging policy of treating everyone, except voice actresses and Baron, like criminals and black out the eyes, which got her to chuckle. (^_^)